Hamilelerin Sağlıklı ve Rahat Doğum Yapmalarına Yardımcı Olan Birbirinden Etkili Egzersizler

Anne adaylarının bebeklerini sağlıklı bir şekilde kucaklarına almak için bu süreci en verimli şekilde geçirmeleri gerekir. Hamilelik sürecini en rahat ve sağlıklı geçirmenin yöntemlerinden biri de normal doğum egzersizleridir. Bu içerikte normal doğum egzersizleri, bebeğin doğum kanalına girmesine yardımcı olan hareketler ve doğum sancılarını azaltan egzersizler yer almaktadır. ?

UYARI: Hareketleri uygulamadan önce mutlaka doktorunuza danışın!

Anne adayları, doğumun yaklaşmasına az bir zaman kala bebeklerini nasıl doğuracakları yönünde bir karar verir. Normal doğum yapma kararı alan kadınlar bu süreçte doğum hazırlıklarını yapmaya başlar.

Bu hazırlıklar normal doğum egzersizleridir ve doğum sürecinin sağlıklı geçmesine yardımcı olur. Normal doğum egzersizleri doğum esnasında kasları güçlendirir ve vücudun esneklik kazanmasını sağlar.

Ayrıca ağrıları azaltır ve vücutta rahatlama yaratır. Bu egzersizler sayesinde doğum kolaylaşır ve annenin doğumdan sonraki iyileşme süreci de hızlanabilir. Peki normal doğuma hazırlık olacak bu egzersizlere ne zaman başlamak gerekir?

Normal doğum egzersizleri, hem anne hem de bebeğin sağlığı için oldukça önemlidir. Bunlar hamilelik döneminin herhangi bir aşamasında yapılabilir.

Ancak uzman doktorlar bu egzersizlerin hamileliğin ikinci trimesterinde yapılmasını ve yapılmadan önce doktorların önerilerine uymayı tavsiye ediyorlar. Normal doğum egzersizleri, kasların güçlenmesine, esnekliğin artmasına, ağrıların minimum seviyeye inmesine ve doğum esnasında rahatlamaya yardımcı olur.

Doğuma az bir süre kala bebeğin doğum kanalına girdiği bilinmektedir. Bunu kolaylaştırmak için doktorlar bazı egzersizler önerir. Doğumu kolaylaştıran bu egzersizler bebeğin doğum kanalına girme olasılığını artırır. Peki bu süreci başlatmak ve rahat geçirmek için anne adaylarının yapması gereken egzersizler nelerdir?

Squat egzersizi: Dizlerinizi bükerek çömelin ve kollarınızı öne doğru uzatın. Bu egzersiz, pelvisinizin açılmasını sağlar.

Kegel egzersizi: Pelvik taban kaslarınızı güçlendirmek için yapılan bir egzersizdir ve yapımı gayet kolaydır. İdrar yaparken işemeyi durdurup yeniden başlatmak gibi yapılan bu hareket kaslarınızı güçlendirir.

Ball egzersizi: Büyük bir egzersiz topunun üzerine oturun ve hafifçe sallanın. Bu egzersiz pelvisinizin açılmasına ve bebeğinizin doğum kanalına girmesine yardımcı olur.

Pelvik tilt: Sırt üstü uzanın ve dizlerinizi bükün. Ardından pelvisinizi yavaşça yukarı doğru kaldırın ve tekrar indirin. Bu egzersiz pelvisinizin esnekliğini artırmaya yardımcı olur.

Doğum zamanı yaklaştığında anne adaylarında doğum sancısı giderek yoğunlaşır ve ağrılar artabilir. Bu dönemde doğum sancısı çekerken yapılacak bazı hareketler vardır. Bunlar;

  • Derin nefes alma

  • Ayakta durma, yürüme, çömelme gibi pozisyon değiştirme

  • Bel ve sırt bölgelerine hafif bir şekilde yapılan masaj

  • Sıcak duş almak ya da doğum havuzuna girmek

  • Meditasyon

Rahim açma hareketleri de doğum sancılarını hafifletmek ve doğum sürecini kolaylaştırmak için yapılabilir.

Bu süreçte yapabileceğiniz hareketler ise şu şekilde.?

Yürüyüş: Düzenli yapılan yürüyüşler pelvik taban kaslarını güçlendirir ve rahmin açılmasına yardımcı olur. Yürüyüş yaparken ayakları hafifçe yere bastırarak yürümek bebeğin doğum kanalına doğru hareket etmesini sağlar.

Köprü hareketi: Bu egzersizde sırt üstü uzanın ve dizlerinizi bükün. Ayaklarınızı yere sabitleyerek kalçanızı yavaşça yukarı kaldırın. Bu pozisyonda birkaç saniye bekleyin ve tekrar indirin.

Mekik egzersizi: Bu egzersizde sırt üstü uzanın ve dizlerinizi bükün. Kollarınızı başınızın arkasında birleştirerek yavaşça başınızı ve omuzlarınızı yukarı kaldırın.

Normal doğum egzersizleri doktor onayı ile birlikte hamileliğin her döneminde yapılabilir. Bu hareketler anne adayının daha sağlıklı ve rahat doğum yapmasına yardımcı olur.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir