Ankara’da İnce bir rüzgâr esiyor… Muharrem İnce hesapları alt üst etti

Daha önceki dönemlerde yapılan kamuoyu araştırmalarında “kararsızlar” arasında gösterilen Memleket Partisi’nin yüzde 6,8 ile 7,2 oranı arasında olması, başta CHP olmak üzere partilerin telaşa kapılmasına sebep olduğu gelen bilgiler arasında. İddialara göre bu oran kararsızlar dağılmadan ortaya çıkan sonuçtu.

Muharrem İnce’nin şu ana kadar başta TİK TOK olmak üzere sosyal medyayı en iyi kullanan siyasi lider olduğu söyleniyor.

Bilindiği gibi 14 Mayıs 2023 seçimlerinde 64 milyon seçmenin 18 milyonunu oluşturan, yüzde 16’lık seçmen ilk defa oy kullanacak Z kuşağından oluşuyor. Muharrem İnce’nin sosyal medya üzerinden özellikle dans figürü gibi renkli PR çalışmasıyla bu gençlere ulaştığı belirtiliyor.

Gençlerin Muharrem İnce’nin 2018 seçim döneminde yaptığı “bilim-teknoloji seferberliği” üzerine konuşmaların bile oldukça paylaşıldığı görülüyor.

Gençlerin depremden-kuraklıktan en çok etkilenen grup olduğu da yapılan araştırmalarda ortaya çıkıyor. 1999 yılı Marmara depreminden sonra mevcut iktidarın pek çalışma yapmaması da gençler tarafından tepkiyle karşılanıyor.

Yapılan kamuoyu araştırmalarda Muharrem İnce faktörünün salt sosyal medya etkisine bağlanamayacağını, gençlerin “yaşlı liderlerin” dayatmalarından rahatsız olduğu gerçeğini ortaya çıkıyor. “Bizim ittifakın adayı bu, gelip oy verin” dayatmasının gençler tarafından “mecbur muyuz” denilerek hoş karşılanmadığı söyleniyor.

Gençlerin bu sebeple, siyasi hayatta olmayan Emine Ülker Tarhan gibi eski politikacıları bile sosyal medyada TT/ gündem yaptığı görülüyor.

Muharrem İnce performansının CHP kurmayları tarafından “Memleket Partisi ittifaka nasıl dahil edebiliriz” ilişkisini kurmaya başladıkları söylense de Memleket Partisi’nin seçime tek başına gireceği söyleniyor.

Ankara’da hareketli saatler yaşanmaya devam ediyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir